Autor |
Wiadomość |
wielki_edukator |
Wysłany: Pią 11:04, 18 Kwi 2014 Temat postu: Re: Mam tak samo jak Wy |
|
amml napisał: | Kochani, u mnie identyczna głupota:/ Właśnie otrzymałam kartę monitorowania podstawy programowej, co jest czarną magią i co gorsze zupełną głupotą Chyba potrzeba buntu maszyn - nauczycieli, bo pracujemy jak maszyny a szacunku do nas nie mają ani dzieci, ani rodzice, ani władze. Nikt zupęłnie nikt. |
Trochę dramatuzujesz . Owszem nasza profesja nie cieszy się powszechnym szacunkiem, niemniej jednak nie jest tak, że nikt nas nie szanuję. Jeśli przez władzę miałaś na myśli tych "u koryta", to się zgadzam. Jeśli chodziło o władzę szkoły, to ... nie zgadzam się z tym. U mnie dyrektor jest bardzo porządny i nie ma problemów, żeby się z nim dogadać. Co do uczniów, to wiadomo jak to wygląda, ale u mnie w podstawówce, radzimy sobie z tym. Jako matematyk zawsze mogę wziąć do tablicy niesfornego ucznia do rozwiązywania zadania, którego wiem, że nie będzie w stanie rozwiązać . Wiem, że brzmi to nieco bałwochwalczo, ale na szacunek trzeba sobie zasłużyć. Jeśli pozwolisz sobie wejść na głowę, to potem ciężko będzie zapanować nad klasą. Największy problem jest z rodzicami, bo przecież ich dzieci są zdolne, pracowite, tylko ja mam absurdalne wymagania . Ale na to też się już uodporniłem, zwłaszcza że dyrektor jest po mojej stronie.
Pozdrawiam |
|
|
oddajcie nas uczniom |
Wysłany: Śro 16:22, 03 Lip 2013 Temat postu: o co chodzi w tym szaleństwie? |
|
Jesteśmy tak podzieleni, że w żadnej sprawie nie udało się nam - nauczycielom wystąpić razem. Generujemy te same informacje w różne miejsca, jednocześnie za nami podąża ustawa o ochronie danych osobowych.
Czy ktoś nad tym panuje??????????? |
|
|
amml |
Wysłany: Wto 19:21, 23 Sie 2011 Temat postu: Mam tak samo jak Wy |
|
Kochani, u mnie identyczna głupota:/ Właśnie otrzymałam kartę monitorowania podstawy programowej, co jest czarną magią i co gorsze zupełną głupotą Chyba potrzeba buntu maszyn - nauczycieli, bo pracujemy jak maszyny a szacunku do nas nie mają ani dzieci, ani rodzice, ani władze. Nikt zupęłnie nikt. |
|
|
Lidia |
Wysłany: Wto 19:14, 24 Sie 2010 Temat postu: karta monitorowania |
|
To jakiś koszmar. Mamy w szkole dziennik tradycyjny (papierowy), dokumentację własną nauczycieli, dokumentacja zespołów przedmiotowych, dziennik internetowy i na deser od nowego roku szkolnego karta monitorowania podstawy programowej. Ile razy jeszcze będziemy przepisywać to samo??? |
|
|
filologini58 |
Wysłany: Sob 0:30, 06 Mar 2010 Temat postu: |
|
Pozostaje postawione przez dyrekcję pytanie: "Jak wobec tego mamy monitorować realizację podstawy programowej".
Mam na to kilka pomysłów))) |
|
|
filologini58 |
Wysłany: Sob 0:27, 06 Mar 2010 Temat postu: |
|
Arkusze do monitorowania podstawy programowej zostaną dopiero zamieszczone na www MEN 15 marca. A my juz mamy. Czy potraficie sobie wyobrazić przepisywanie z dziennika do karty każdego tematu i do tego odpowiednie treści z podstawy programowej? W przypadku j. obcego podstawa programowa jest tak ogólnym dokumentem, że na jednej lekcji często realizujemy kilka różnych elementów treści podstawy. Szczerze mówiąc nasza podstawa nadaje się tylko do kosza. W swoim gronie stwierdzamy jednogłośnie, że jest kompletnie zbędna w procesie dydaktycznym. Śmiech na sali - komuś zapłacono pewniespore pieniądzeza bezużytecznego gniota.
Jako lider przedmiotowy odbyłam dziś długą i szczerą rozmowę z dyrekcją przekazując stanowisko językowców. Stanowczo nie będziemy prowadzić żadnej karty. Przestudiowaliśmy wspólnie podst. progr. do naucz. j.obcych i p. dyrektor przekonała się, że to nie ma sensu. Nie wypowiadam się oczywiście za innych przedmiotowców, ale chętnie poznam ich zdanie. |
|
|
stoper |
|
|
filologini58 |
Wysłany: Pią 23:10, 05 Mar 2010 Temat postu: Nie poddawajmy się głupocie. Miejmy honor i odwagę. |
|
Dyrekcja mojej szkoły ponadgimnazjalnej zarządziła monitorowanie realizacji podstawy programowej w klasach pierwszych ze wszystkich przedmiotów. Ma się ono odbywać poprzez systematyczne prowadzenie kart realizacji podstawy programowej, które będą zakładane dla poszczególnych klas.
Oto jak wygląda dokument:
KARTA MONITOROWANIA PODSTAWY PROGRAMOWEJ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO
Kształcenie w zakresie ( podstawowym, rozszerzonym)
PRZEDMIOT
klasa
rok szkolny
Imię i nazwisko nauczyciela przedmiotu
Treści nauczania
Klasa Numer tematu zajęć wpisanego do dziennika lekcyjnego
Lektury
Klasa 1 Klasa 2 Klasa 3
r.szk.2009/2010 r.szk……….……… r.szk………………
Numer tematu zajęć z dziennika lekcyjnego poświęconego lekturze
UWAGA
Karta monitorowania podstawy programowej przeznaczona jest do uzupełniania przez nauczyciela uczącego danego przedmiotu , w danym oddziale, w cyklu 3-letnim.
Zagadnienia zawarte w I kolumnie tabeli - Treści nauczania - stanowią dokładne przeniesienie informacji z podstawy programowej danego etapu edukacyjnego.
Kolumnę tabeli - Numer tematu zajęć wpisanego do dziennika lekcyjnego - należy uzupełniać
w oparciu o dziennik lekcyjny.
Dokument Lektury stanowi integralną część karty monitorowania (dotyczy języka polskiego)
Jako podstawę prawną podano 1)Rozporządzenie z 7 paźdz. 2009r. w sprawie nadzoru ped., 2) Ustawę z dn. 7 września 1991 r.o systemie oświaty, art 33 ust. 1, art 22A ust 2B, art. 7 ust.4 pkt 4, 3) Rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów z 30 kwietnia 2007 r. Rozdz. 2 par.2 ust.2, 4) Ustawę z dn. 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela art. 6 ust.1
Ogłoszono 2 marca, wypełnioną kartę za I półrocze należy złożyć do 15 marca;)))))
Jest oczywiście ciąg dalszy całej historii. Zaraz to opiszę |
|
|