www.dobrynauczyciel.fora.pl
sprawy nauczycieli
FAQ
::
Szukaj
::
Użytkownicy
::
Grupy
::
Galerie
::
Rejestracja
::
Profil
::
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
::
Zaloguj
Forum www.dobrynauczyciel.fora.pl Strona Główna
»
Aktualności (prasa, radio, TV)
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Dla niezarejestrowanych
----------------
Licznik
Linkownia
Tematy
----------------
!! WALCZMY O SWOJE !!
Aktualności (prasa, radio, TV)
O wszystkim....
Protesty i akcje
Lista Librusa
APEL POLSKICH NAUCZYCIELI
Nowy związek zawodowy nauczycieli
Ankiety
sprawy "administracyjne"
Problemy prawne
Zakłady sportowe
Giełda
Czat na żywo
Praca
----------------
Przedmioty ścisłe
Przedmioty humanistyczne
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
madaszka
Wysłany: Pią 14:39, 23 Lip 2010
Temat postu: Niemiecka wydajność, chińska płaca.
Ministerstwo Edukacji Narodowej ma problem – właśnie runął mit „osiemnastogodzinnego tygodnia pracy nauczycieli”, który był motorem dla kolejnych pomysłów o wydłużaniu czasu pracy belfrów, zwiększenia pensum i nakładania na nich kolejnych „godzin karcianych”. A wszystko za sprawą samego… MEN-u.
Dotarliśmy do niepublikowanego jeszcze raportu, jaki powstał w ramach międzynarodowego projektu „Teacher Education and Development Study in Mathematics (TEDS-M)” zrealizowanego w 17 krajach przez międzynarodową organizację International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA). Polską część badań TEDS-M przeprowadzili – na bezpośrednie zlecenie MEN - eksperci z Instytutu Filozofii i Socjologii PAN. Skompletowali oni reprezentatywną próbę 1076 nauczycieli matematyki pracujących w szkołach podstawowych i gimnazjach. 87 proc. z nich stanowiły kobiety.
Przebadano praktycznie wszystkie aspekty funkcjonowania nauczycieli matematyki – od tego, z jakich rodzin pochodzą i jaką kierowali się motywacją przychodząc do szkoły po wyliczenie, ile kartkówek fundują swoim uczniom w miesiącu.
Teoria zweryfikowana
Z opłaconych przez MEN badań wyłania się obraz nauczyciela zupełnie odbiegający od tego, do jakiego starają się nas przekonać przedstawiciele resortu edukacji. Nauczyciele matematyki to wzorcowi wręcz pracownicy - pełni poświęceń, o najwyższych kwalifikacjach, zapracowani i odwalający kawał świetnej roboty za wynagrodzenie dużo poniżej średniej krajowej.
Zacznijmy od tematu najbardziej drażliwego, czyli czasu pracy. MEN od dawna chce przekonać opinię publiczną, że nauczyciele pracują za krótko. Od wielu miesięcy działa też specjalny zespół ministerialny, który ma oszacować, jak dokładnie przedstawia się ten problem. Ministerialni eksperci głowią się, zastanawiają, analizują, ale efektów ich pracy wciąż nie widać. Szczerze mówiąc, szkoda zachodu, bo MEN ma już pierwsze szacunkowe dane na ten temat, przynajmniej co do czasu pracy nauczycieli matematyki. I nie są one dla polityki ministerstwa edukacji korzystne.
http://www.glos.pl/node/832
::
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
::
template subEarth by
Kisioł
.
Programosy
::
Regulamin